Paweł Franciszek JASKUŁA (ur. 1993)
Nr katalogowy: 405
Supreme I, 2017
akryl, olej, płótno; 15 x 15 cm;
na odwrocie na ramie stempel autorski.
estymacja: 5 000 - 6 000 zł
Zobacz pełne informacje
akryl, olej, płótno; 15 x 15 cm;
na odwrocie na ramie stempel autorski.
„Supreme I, pierwszy obraz z cyklu #000000. Formalnie minimalistyczny, paradoksalnie zawiera w sobie każdy element odbijanego świata, nawiązując w ten sposób do klasycznego malarstwa, przesyconego treścią. Tytuł Supreme odnosi się
do suprematystycznych figur Kazimierza Malewicza a zarazem znanej marki odzieżowej, nazwą podkreślającą swą bezpardonową wyjątkowość.
Absolwent Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu na wydziale malarstwa i rysunku. W 2012 roku rozpoczął studia licencjackie na kierunku malarstwo na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. Ukończył je z oceną bardzo dobrą. W czasie studiów w latach 2015-2017 pełnił również funkcję asystenta w pracowniach prof. Józefa Walczaka oraz dr hab. Wojciecha Gorączniaka. Ponadto czterokrotny laureat stypendium rektora UAP dla najwybitniejszych studentów. Nominowany do nagrody Market Art. organizowanej przez Stary Browar w roku 2013. Czterokrotnie nominowany do nagrody artystycznej Nowy Obraz / Nowe spojrzenie. Nominowany do nagrody fundacji Trzy Mosty w Warszawie w 2015 roku, oraz zdobywca głównej nagrody w 2016 roku w tymże konkursie. Uczestnik rezydencji artystycznej organizowanej przez fundację Marka Marii Pieńkowskiego w 2016. W 2017 roku ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu z oceną celującą za pracę dyplomową pod tytułem ETHER zrealizowaną pod opieką prof. Andrzeja Zdanowicza, oraz, pod opieką prof. Marty Smolińskiej, za pracę teoretyczną „Światło jako architekt świata. Diaphanum jako mediator między fizyką a metafizyką”, za którą to został nominowany do najlepszej pracy teoretycznej na UAP w roku 2016/2017. W swej twórczości zajmuje się pojęciem diaphanum oraz autorskim zagadnieniem atmosferyki, które określa, jako równoległa historyczno-emocjonalna przestrzeń; metafizyczne uderzenie nasiąkniętej przeszłością codzienności. Zajmuje się również fotografią analogową, z której czerpie, zasilając inne pola swej aktywności artystycznej.