Sabina WOŹNICA (ur. 1977)
Nr katalogowy: 42
Wszechświat i obserwator, 2017
olej, złoto, płótno; 73 x 92 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie:
estymacja: 6 000 - 8 000 zł
Zobacz pełne informacje
olej, złoto, płótno; 73 x 92 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie:
Universe and observer / oil, gold on canvas / Wszechświat / i obserwator / złoto i olej na płótnie / 73 x 92 / 2017 / SWoźnica.
Artystka, malarka, performerka. Studia ukończyła na Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie, gdzie w 2002 roku uzyskała dyplom z wyróżnieniem. Jest laureatką nagrody im. Tadeusza Kulisiewicza oraz stypendium Marszałka Województwa Śląskiego za działalność w dziedzinie kultury.
Indywidualne wystawy artystki odbyły się m.in.: w Kunstraumprojekte Ewigkeitsgasse w Wiedniu, w warszawskiej Galerii TPSP, Łazienkach Królewskich, Teatrze Powszechnym w Warszawie, Centrum Kultury im. Krystyny Bochenek w Katowicach, Małopolskim Ogrodzie Sztuki, pod patronatem Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie, Instytucie Cervantesa w Krakowie, w Bałtyckim Teatrze Dramatycznym w Koszalinie.
(źródło: artemis.art.pl)
"Malarskie światy Sabiny Woźnicy to przykład synergii ekspresyjnej formy dzieła i wypływającej z osobistych przemyśleń artystki - wielości znaczeń. Bez względu na to, czy impulsem twórczych poszukiwań staje się obserwacja otaczającej rzeczywistości, inspiracja światem "tu i teraz", czy filozoficzno-literackie tropymalarstwo Woźnicy cechuje artystyczny autentyzm i konsekwencja podejmowanych wyborów. Najnowszy cykl prac - Świadomość istnienia - stanowi udaną egzemplifikację jej malarskiego credo. Kilkanaście płócien o zróżnicowanych formatach ewokuje pytania o naturę świata i ludzkiego postrzegania, zasadność konwencjonalnych koncepcji czasu i przestrzeni, rolę jaką nasza
świadomość odgrywa w formowaniu sądów o otaczającej rzeczywistości…
(…) Jak przyznaje sama artystka w jej malarstwie pobrzmiewają echa biocentryzmu - koncepcji powstałej na gruncie krytycznej analizy dogmatów zachodniej nauki. Zgodnie z założeniem twórców - tej jednej z wielu zresztą "teorii wszystkiego", to obserwacje z dziedziny biologii - a nie jak dotąd twierdzono fizyki, miałyby się stać koronnym argumentem w dyskusji nad ustaleniem logiki wszechświata (…)"
Natalia Żak
(fragmenty wstępu do katalogu wystawy)