Katarzyna MAKIEŁA-ORGANISTY (ur. 1984)
Nr katalogowy: 45
Krwawnik, ćmy i muszla, 2013
tempera żółtkowa, papier; 29,7 x 21 cm.
estymacja: 1 400 - 1 800 zł
Zobacz pełne informacje
tempera żółtkowa, papier; 29,7 x 21 cm.
Studia na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie w pracowniach prof. Janusza Matuszewskiego i prof. Stanisława Rodzińskiego, u którego dyplom z oceną bardzo dobrą uzyskała w 2009 roku. Równolegle w latach 2006 - 2008 uczęszczała na czterosemestralne Studium Pedagogiczne, które ukończyła w 2009 roku z wynikiem celującym. W 2012 roku, kończąc Środowiskowe Studia Doktoranckie w dziedzinie Malarstwa, uzyskała stopień doktora. Od roku 2009 pracuje w macierzystej uczelni, obecnie na stanowisku adiunkta w pracowni malarstwa dr. hab. Janusza Matuszewskiego, prof. ASP. Stypendystka Prof. Janiny Kraupe - Świderskiej w roku akademickim 2006/07. Zajęła II miejsca w konkursie Artystyczna Podróż Hestii, Sopot 2009. Laureatka Stypendium Twórczego Miasta Krakowa 2010. W 2011 roku została sklasyfikowana na 17 miejscu w rankingu młodych polskich artystów współczesnych, Kompas Młodej Sztuki z 2010 roku. W 2014 otrzymała I nagroda ex aequo na 8. Międzynarodowym Biennale Miniatury w Częstochowie oraz wyróżnienie honorowe w konkursie Fundacji im. Franciszki Eibisch. W 2016 otrzymała stypendium Fundacji Grazella im. Marii Anny Siemieńskiej. W 2017 roku prace artystki były prezentowane na wystawach: Vanitas, Galeria Miejska BWA w Bydgoszczy; Martwa natura, Galeria Stalowa w Warszawie; Vanitas, Galeria Pryzmat ZPAP w Krakowie; Krakowskie Spotkania Artystyczne 2017 - Konfiguracje. Malarstwo, rzeźba, rysunek, Bunkier Sztuki, Kraków.
"Komponując martwe natury wybieram poszczególne przedmioty i nigdy nie dzieje się tak, że są mi one obojętne i stanowią wyłącznie plamę koloru lub kierunek w obrazie. Staram się, aby elementy znajdujące się w obrazie były na tyle wyważone, by treść mogła być przekazana możliwie jak najsubtelniej, aby widz mógł zobaczyć wszystkie aspekty obrazu. (…) Mały format wynika także z fascynacji piętnasto- i szesnastowiecznym malarstwem miniaturowym (Du¨rer, bracia Ring, Flegel, Kessel) oraz możliwością osiągnięcia niezwykłej precyzji w od - dawaniu szczegółów studiowanej natury."
(Katarzyna Makieła-Organisty)