Abstrakcja, 2013
olej, płótno; 40 x 40 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie
estymacja: 4 500 - 5 500 zł
Zobacz pełne informacje
olej, płótno; 40 x 40 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: LECH KOLASIŃSKI / "ABSTRAKCJA" 2013.
Artysta studiował na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, gdzie w 2012 roku uzyskał dyplom w Pracowni Interdyscyplinarnej u dr hab. Grzegorza Sztwiertni. Zajmuje się malarstwem, video, animacją oraz ilustracją, w których spojrzenie malarskie odgrywa kluczową rolę. Aktualnie prowadzi prace nad doktoratem, dotyczącym projektowania dotykowych ilustracji dla osób niewidomych na Wydziale Form Przemysłowych ASP w Krakowie. Organizował wystawy indywidualne między innymi w Krakowie, Sosnowcu, Ljubljanie, Mariborze, oraz Lecce. Brał udział w wielu wystawach zbiorowych w Polsce, Słowenii, Niemczech, Włoszech oraz na Litwie. Autor scenografii w Teatrze Odwróconym w Krakowie (2013, 2014), jak również ilustracji, grafik dla osób niewidomych. Od 2014 roku pracuje na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie.
Wystawy indywidualne: Obrazy, które wzrastają, Otwarta Pracownia, Kraków (2016); Zmiana pejzażu, Galeria Fakultetu Ekonomicznego Uniwersytetu w Lublanie, Słowenia (2014); Dotknij kultury 2013, trawestacje obrazów Jacka Malczewskiego z cyklu Rusałki na ilustracje tyflograficzne (2013); Przed, Otwarta Pracownia, Kraków (2013); Pejzaże, Galerija Sij Maribor, Słowenia (2013).
Wybrane wystawy zbiorowe:
Wystawy zbiorowe: Sprawy wewnętrzne, Otwarta Pracownia w Galeria ARKA, Wilno, Litwa (2016); Otwarta Pracownia w BWA Kielce (2016); Otwarta Pracownia XX lat" Otwarta Pracownia, Kraków (2015); Vajkard workshop VIII, ECHO. Wystawa po warsztatach w Grad Snežnik, Słowenia (2015); Głowa do wycierania, Celler Gallery, Kraków (2015); What you see is what you get, Cassano delle Murge, i 41 Bari (Old City Center), Włochy (2013).
„Abstrakcja, kwadraty” to obraz odnoszący się do teorii Gestalt, badający relacje pomiędzy całością, a jej poszczególnymi elementami, wrażenia wzrokowe zmieniające się w zależności od odległości z jakiej na niego patrzymy. Abstrakcyjny z daleka, staje się przedstawieniowy, wręcz ilustracyjny, gdy spojrzymy na niego z bliższej odległości. Praca podejmuje również próbę pomieszczenia na jednej płaszczyźnie maksymalnej ilości tematów, odnalezienia uniwersalnej odpowiedzi plastycznej poprzez wielotematyczny kolaż. Obraz prezentowany był w Wilnie w Galerii Arka (2016) oraz w Otwartej Pracowni w Krakowie (2012).