Dariusz MLĄCKI (ur. 1963)
Nr katalogowy: 42
Kartka; z cyklu: Nie wymuszony pomiar subtelności, 2016
olej, akryl, płótno; 100 x 150 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: D. Mlącki 2016 / Kartka / z cyklu / nie wymuszony pomiar subtelności
Zobacz pełne informacje
olej, akryl, płótno; 100 x 150 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: D. Mlącki 2016 / Kartka / z cyklu / nie wymuszony pomiar subtelności
Dyplom z wyróżnieniem pod kierunkiem prof. Zbigniewa Gostomskiego, prof. Tadeusza Dominika, prof. Ryszarda Winiarskiego w 1989 w ASP Warszawa. W 1993-2003 wykładowca e EAS w Warszawie na stanowisku prof. Malarstwa. Obecnie doktorant w Instytucie Sztuki w UJK w Kielcach.
Członek i współzałożyciel Stowarzyszenia Otwarta Pracownia w Krakowie. Wielokrotny stypendysta MKIDN, Fundacji Batorego, Fundacji Kultury, Fundacji Egit, Polskiej Fundacji Kultury. Brał udział w ponad 40 wystawach indywidualnych i 100 zbiorowych a jego prace znajdują się w kolekcjach publicznych m.in.: Galerii Studio, Galerii Białej w Lublinie, Narodowej Galerii Zachęta w Warszawie, Fundacja Adenauera, Kolekcja Perii, Galeria 78 Chełm, CRP Orońsko, Muzeum Narodowe w Warszawie, Muzeum Leśmianowskie, Centrum Sztuki Elektrownia Radom,
Broadway Gallery New York, Kolekcja BWA Bielsko Biała. Uczestnik Biennale Sztuki Creativiti w Veronie Włochy. Uczestnik Międzynarodowego Konkursu Pawilon Polski na Biennale Sztuki w Wenecji 2015.
Zajmuje się sztukami wizualnymi, malarstwem, obiektami malarskimi, fotografią, Jeden z najciekawszych malarzy średniego pokolenia w zakresie sztuki metafizycznej i duchowej. Najbardziej znany z cyklu; Koperty, Świece, Telewizory. Artysta używa różnych podobrazi takich jak korek, pleksi, stare tapety. Znany z niezwykłej subtelności, poetyki i skali ekspresji. Od patosu do całkowitego wyciszenia.
Kredo artystyczne: To co najważniejsze jest zawsze dobrze ukryte a to co mniej ważne zniekształca obraz rzeczywistości.