Żółci zazdrośnicy, 2013
olej, płótno; 90 x 120 cm.
estymacja: 5 000 - 6 000 zł
Zobacz pełne informacje
olej, płótno; 90 x 120 cm.
W latach 2001-2006 studiowała na Wydziale Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Dyplom zrealizowała pod kierunkiem profesora Krzysztofa Wachowiaka. W 2004 otrzymała stypendium Ministerstwa Kultury za wyniki w nauce. Została wyróżniona kilkoma nagrodami w konkursie Grafika Warszawska. W 2006 zdobyła Złotą Gałązkę Agencji Artystycznej 3A za pracę dyplomową. W 2006 roku została wytypowana do udziału w Międzynarodowym Triennale Grafiki w Krakowie w ramach projektu Najlepszy dyplom - uczeń i jego promotor. W 2015 roku przebywała na rezydencji w Nida Art Colony na Litwie. Artykuł o jej twórczości ukazał się w Kolaj Magazine - kanadyjskim magazynie, poświęconym najciekawszym zjawiskom we współczesnym kolażu. Prace artystki były licznie publikowane, m.in. w albumie Akt w Malarstwie Polskim autorstwa Barbary Kokoski. Obecnie jest doktorantką w Instytucie Sztuk Pięknych na Wydziale Pedagogicznym i Artystycznym Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach.
Ostatnie wystawy indywidualne: 2016 - "(Ze)wnętrze. Widok w płynie.", Galeria XX1, Warszawa; 2015 - "Collage Pleasures", Galeria Si:said, Kłajpeda; 2015 - "Przejście", Galeria Korekta, Warszawa; 2014 - "Realne- Nierealne", Instytut Polski, Bratysława; 2014 - "Coll-Age", Galeria ArtAtak, Praga; 2014 - "Imaginary collages", Galeria Meno Parkas, Kowno; 2014 - "Koncert", Galeria XX1, Warszawa; 2013 - "Zatrzymując chwile", Galeria REM, Warszawa; 2011 - "2,5 malarstwa", Galeria (-1), Centrum Olimpijskie, Warszawa; 2011 - "Motyl", Galeria XX1, Warszawa; 2010 - "Gender plays gender", Bałtycka Galeria Sztuki Współczesnej, Galeria Kameralna, Słupsk.
"Moje malarstwo mogę określić jako rodzaj podróży. Dążę do uzyskania w swych obrazach rodzaju harmonii, pełni, jedności. Splatają się w nich osobiste doświadczenia, odczucia, eksperymenty formalne, fascynacja kolorem. Tematyka prac sprawia, że stanowią rodzaj wizualnej zagadki, podejmują formę percepcyjnej gry z widzem. Tworzę obrazy na pograniczu abstrakcji, jednak doszukać się w nich można odniesień do natury a także wpływu nowych mediów: fotografii, grafiki komputerowej, cyfrowej edycji obrazu. W poszukiwaniu własnych środków wyrazu, chciałabym nawiązać do koncepcji czystej formy - teorii, według której podstawową rolą sztuki jest wywołanie u odbiorcy uczucia metafizycznego. Czerpiąc z własnych doświadczeń, w moich pracach można znaleźć odniesienia do twórczości Stefana Gierowskiego, Wojciecha Fangora, Kazimierza Malewicza, Marka Rothko, Ada Reinhardta."
Justyna Kabala