Bez tytułu, 2013
olej, płótno; 40 x 30 cm;
sygn. i dat. na odwrocie: Michał Chudzicki / 2013.
estymacja: 2 000 - 2 500 zł
Zobacz pełne informacje
olej, płótno; 40 x 30 cm;
sygn. i dat. na odwrocie: Michał Chudzicki / 2013.
Ukończył ASP w Krakowie, dyplom w 2011 roku w pracowni prof. Leszka Misiaka. Współzałożyciel kolektywu Roboczogodzina. Twórca postaci Bruno Larek (1901-1936).
Wystawy indywidualne: 2014 Poltergeist, Galeria Instytutu Polskiego, Du¨sseldorf ; 2013 Opowieść o tych i o tamtych, Bunkier Sztuki, Kraków; 2013 Katalog dzieł nieistniejących, CSW Zamek Ujazdowski, Warszawa; 2012 Bruno Larek, Podróż, eksperyment i zabawa, Galeria Biała, Lublin; 2012 Bruno Larek, którego nie było, Galeria Instytutu Polskiego, Du¨sseldorf; 2011 Trudno to wyjaśnić, Galeria (-1) Centrum Olimpijskie PKOI, Warszawa 2010 Okno, Art Agenda Nova, Kraków.
Wystawy zbiorowe: 2016 KREW/WERK, Fundacja Galerii Foksal, Warszawa; 2015 Palindrom, PGS, Sopot; 2014 biala.art.pl, Galeria Biała, Lublin; 2013 Pamięć. Rejestry i terytoria, MCK, Kraków; 2012 Kolektyw Roboczogodzina PUDŁO!, Grolsh ArtBoom Festival, Kraków; 2012 No Budget Show 4, MOCAK, Kraków ; 2011 Tribute to Fangor, BWA, Warszawa; 2011 In Dark Woods, HangArt-7 Salzburg.
„Michał Chudzicki jest twórcą, który z każdą kolejną wystawą zaskakuje. A zaskakuje dość często, bo od czasu debiutu co roku odbywa się jakaś jego indywidualna prezentacja, która jest swego rodzaju odrębnym projektem, opowieścią skonstruowaną z obrazów. Już pierwsza wystawa, choć niewielka, dawała pojęcie, w którą stronę pójdzie młody malarz. A więc pojawiły się motywy surrealistyczne, nawiązania do starych mistrzów, abstrakcja, ale też różnorodność używanego medium - było malarstwo olejne, akrylowe, akwarele, kolaże, fotografia. I choć artysta jest bardzo dobrym malarzem, to jednak zawsze będzie towarzyszyła mu chęć pokazania się z innej strony. Drugą wystawę pt. „Trudno to wyjaśnić”, w rzeczy samej - trudno wyjaśnić. Wyrafinowane obrazy pokazywały dziecięce marzenia, cierpkie, smutne historie niedorosłych - przyszłych wynalazców, artystów, wizjonerów przygniecionych przez rzeczywistość, niekontrolujących swojej wyobraźni. Świat wykreowany przez Chudzickiego był niezwykle wciągający, wręcz odurzający. Gdy wydawało się, że właśnie takie obrazy chce oglądać i kupować publiczność, artysta dokonał zwrotu. Rozpoczął żmudną pracę nad projektem „Bruno Larek (1901-1936)” (…).
Po dwóch latach malarskiej przerwy Chudzicki powrócił z wystawą „Poltergeist” prezentując cykle gwaszy na papierze - portrety niemożliwe, bo ukazujące niewidzialny byt jakim jest paranormalny poltergeist. „Artysta fenomenalnie wykorzystuje swobodę jaką daje ta potencjalna niewidzialność. Bo ostatecznie równa się ona nieskrępowanej niczym wyobraźni - wyobraźni, którą da się w dowolny sposób kształtować (…).
Sztukę Michała Chudzickiego można opisać wieloma słowami, jednak musimy brać pod uwagę ciągłe dokładanie kolejnych określeń, bo artysta ten nie lubi się nudzić, za chwilę może się okazać, że znów pójdzie dalej - w głąb dzieciństwa, historii lub umysłu”.
(Agnieszka Chudzicka, źródło: arttomorrow.pl)