Nr katalogowy: 904
Szafa secesyjna
sosna, dębina lub brzost(?); fornir - dębina lub brzozst(?),
okucia - blacha mosiężna;
Polska Południowa, Małopolska (?), po 1900 roku
Zobacz pełne informacje
z zamykaną dwuskrzydłowo, przeszkloną górną partią oraz u dołu z segregatorem po lewej stronie i trzema szufladami po prawej, wsparta na czterech klockowatych nóżkach, ozdobiona okuciami z blachy mosiężnej. Korpus zwieńczony prostym, daszkowym gzymsem, a u dołu zakończony szeroką listwą cokołową. Segregator podzielony trzema pionowymi przegrodami na cztery części. We wnętrzu szafki trzy półki. Zawiasy pasowe wydłużone zakończone kołami. Szyldy prostokątne z okrągłymi uchwytami. Na plecach przewozowa nalepka papierowa: KK priv. Kaiser Ferdinands Nordbahn, Von … nach Siersza Wodna, österr. Staatsbahnen (Galiz. Linien) oraz stempel datujacy nabity na nalepce 6.X. 1908;
sosna, dębina lub brzost (?); fornir - dębina lub brzozst (?), okucia - blacha mosiężna;
146,5 x 84 x 43 cm;
Polska Południowa, Małopolska (?), po 1900 roku.
Prostą formę mebla urozmaica asymetryczny układ wewnętrznych podziałów oraz dekoracyjne pasowe okucia, właściwe dla mebli secesyjnych. Obiekt znakomicie wykonany, precyzyjnie i dokładnie. Jedwabisty w dotyku materiał o delikatnym usłojeniu, jest jednocześnie subtelny i dekoracyjny. Mebel posiada charakterystyczne cechy secesji geometrycznej z terenów ówczesnej Galicji, nawiązującej do meblarstwa wiedeńskiego. Nalepka przewozowa wskazuje towarową stację kolejową Siersza Wodna, pierwotnie samodzielną miejscowość, obecnie dzielnicę Äo "Trzebinia" Trzebinii w województwie małopolskim, która w momencie przewozu znajdowała się na terenie Galicji. Zapewne była to stacja przeładunkowa, do której dotarł mebel na trasie przewozu.