konstrukcja - mahoń, fornir i intarsje - mahoń, orzech;
Francja (?), pocz. XX w.
z trzema intarsjowanymi półkami, z szufladką, wsparty na czterech giętych i rzeźbionych nóżkach. Blaty półek różnej wielkości w formie zbliżonej do prostokąta z wciętymi narożami, na obrzeżu ujęte profilowanymi listwami, podobnie jak lico szufladki dekorowane motywami kwiatowymi. Na górnym blacie sygnatura Galle. Nogi żłobkowane, zwężające się ku dołowi, w górnej partii ujmujące naroża szufladki, a poniżej skręcone, u dołu wygięte na zewnątrz. W miejscu wygięcia nóg pod szufladką dekoracyjne ażurowe wsporniki z ceownicy i liścia;
konstrukcja - mahoń, fornir i intarsje - mahoń, orzech;
101, 5 x 80,5 x 50,5 cm.
Francja (?), pocz. XX w.
Stolik secesyjny o dekoracji nawiązującej do stylu Emila Galle (1846-1904) projektanta ceramiki i mebli. Posiada wiele cech typowych dla maniery lansowanej przez tego artystę, zarówno jeśli chodzi o formę, chętnie projektował on bowiem dekoracyjne wielo-półkowe stoliki i etażerki o falistych liniach blatów i podpór, jak również pod względem dekoracji intarsją z egzotycznych, ciekawie ubarwionych fornirów, łączonych w taki sposób, że płaszczyzny przenikały się niemal naturalnie, tworząc barwne
zestawienia z kwiatów i pejzaży, łączonej z wyjątkowo miękko rzeźbionymi elementami konstrukcji. Duża popularność mebli sprawiła, że Galle założył manufakturę, która działała także po jego śmierci i seryjnie powielała jego wzory. Prezentowany stolik umiejętnie naśladuje styl mebli Gallego, a naniesiona sygnatura wskazuje, że powstał po śmierci Gallego, co nie umniejsza jego walorów artystycznych i dekoracyjnych.