z miniaturą Alegoria płodności;
o owoidalnym brzuścu, na szpulowej stopie (montowanej z brzuścem), z mocno rozchyloną szyjką i wężowymi, 2-dzielnymi uchwytami, z plastycznymi maszkaronami pod osadzeniem na brzuścu. W dużej rezerwie na froncie kremowego brzuśca barwna miniatura wg grafiki Non secus ac dulcissima nutrix Jacoba Frey'a Starszego (z 1732), wzorowanej na obrazie olejnym Francesca Albaniego Alegoria płodności (1640): przedstawienie leżącej kobiety, zrywającej owoc granatu, z trojgiem dzieci, jednym przy piersi, w scenerii pejzażowej. Z drugiej strony brzuśca dekoracja groteską neorenesansową (chimery, gryfony, maski, ptaki, woluty), umieszczoną symetrycznie wzdłuż osi symetrii, którą stanowi umieszczona centralnie nisza na konsoli, z puttem. Koliste pęknięcie przy stopie; majolika, szkliwo cynowe, farby wysokiego ognia; wys. 74 cm; sygn. kobaltem (od spodu stopy): napis Ginori/ 13, zwieńczony pięciopałkową koroną, obok: 2.18 (oznaczenie motywu dekoracji) oraz napis: Non Secus ac dulcissima nutrix.
Włochy, Doccia k/Florencji, manufaktura Richard-Ginori, XX w.
Reprezentacyjny wyrób czołowej włoskiej wytwórni od połowy XIX wieku kopiującej dawną majolikę włoską i odnoszącej sukcesy na wystawach światowych. Względy handlowe i konkurencja na rynku ceramiki doprowadziły w 1896 roku do fuzji Ginoriego i fabryki ceramiki Richard z Mediolanu, od 1896 roku działających jako Societa Ceramica Italiana Richard-Ginori.