Regulamin - Silent Selling
REGULAMIN SILENT SELLING
I
1. Przedmiotem wystawy są dzieła sztuki i obiekty rzemiosła artystycznego powierzone przez klientów lub stanowiące własność Domu Aukcyjnego.
2. Obiekt prezentowany na wystawie posiada wartość estymacyjną.
3. Opisy obiektów zawarte w katalogu mogą być zmienione w czasie trwania wystawy.
4. Do zaoferowanej ceny doliczana jest opłata organizacyjna w wysokości 20%.
5. Niektóre z przedmiotów podlegają opłacie Droit de Suice (DdS), którą w całości pokrywa kupujący.
Stosowna informacja o opłacie DdS zamieszczana jest przy opisie, bądź cenie przedmiotu.
W zależności od kwoty uzyskanej w trakcie licytacji, opłata ta kształtować się będzie następująco:
- do kwoty 100 Euro - bez opłaty
- 100,01 - 50 000 Euro - 5%
- 50 000,01 - 200 0000 Euro - 3%
- 200 000,01 - 350 000 Euro - 1%
- 350 000,01 - 500 000 Euro - 0,5%
- powyżej 500 000 Euro - 0,25%
Maksymalna opłata DdS wynosi 12500 Euro (Kurs Euro wg notowań NBP)
Opłata wynika z ustawy z dn. 4 lutego 1994r (art.19) z późniejszymi zmianami o prawach autorskich twórcy i jego spadkobierców z tytułu odsprzedaży oryginalnych utworów plastycznych.
II
1. Pracownik Domu Aukcyjnego może poprosić od osób dokonujących zakupu w DA Rempex o wpłacenie vadium w wysokości 500 PLN, dla ważności składanej oferty
III
1. Większość obiektów posiada cenę gwarantowaną, poniżej której obiekt nie może być sprzedany bez dodatkowej zgody właściciela.
2. Nabywcą staje się osoba oferująca najwyższą cenę, pod warunkiem, że kwota ta znajduje się na poziomie lub powyżej ceny gwarantowanej.
3. Rozstrzygnięcie nabycia następuje w ostatnim dniu wystawy aukcyjnej do godziny 14:00. Natomiast od ostatniej zgłoszonej oferty musi upłynąć co najmniej godzina, aby taką cenę uznać za ostateczną. Jeżeli w trakcie tej godziny pojawi się kolejna oferta, to od jej złożenia ponownie musi upłynąć godzina, aby uznać ją jako ostateczną.
4. Gdy oferowana cena nie osiągnęła kwoty gwarantowanej, ostateczne zawarcie umowy kupna-sprzedaży musi zostać potwierdzone przez właściciela obiektu w terminie 7 dni od daty złożenia oferty lub zakończenia wystawy.
5. Istnieje możliwość - po uzyskaniu zgody właściciela - wcześniejszej sprzedaży obiektu (podczas trwania wystawy).
IV
1. Nabywca zobowiązany jest wykupić obiekt w ciągu 5 dni od uzgodnienia oferty. Dopuszcza się możliwość wpłaty zadatku w wysokości 20% zaoferowanej ceny. Pozostała kwota powinna być wówczas wpłacona w terminie kolejnych 10 dni. W przypadku nie dotrzymania tego terminu następuje przepadek wpłaconego zadatku.
Vadium stanowi zadatek lub jego część.
2. W przypadku złożenia oferty poniżej ceny gwarantowanej, wpłacone vadium pozostaje w Domu Aukcyjnym, a po okresie 7 dni, w zależności od decyzji właściciela obiektu, podlega zwrotowi lub stanowi zadatek na poczet zakupu.
3. Prawo własności zakupionego obiektu przechodzi na kupującego w momencie dokonania całej wpłaty.
V
1. Dom Aukcyjny daje gwarancję autorstwa i innych cech obiektu opisanych w katalogu. Gdyby jednak opis okazał się niezgodny ze stanem rzeczywistym, nabywca może w ciągu 14 dni od daty zakupu zwrócić obiekt do Domu Aukcyjnego, który w takim wypadku zwróci całą wpłaconą kwotę. Zakwestionowanie opisu katalogowego, na żądanie Domu Aukcyjnego, musi być udokumentowane wiarygodnymi ekspertyzami.
2. Dom Aukcyjny nie ponosi odpowiedzialności za ukryte wady fizyczne i prawne zakupionych obiektów.
3. Brak informacji w katalogu o stanie zachowania obiektu nie oznacza, że nie został on poddany konserwacji.
Dom Aukcyjny przypomina, że zgodnie z obowiązującymi przepisami wywóz obiektów starszych niż 55 lat oraz o wartościach przekraczających limity określone w ustawie o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami poza granice kraju wymaga zgody odpowiednich władz.
Przypominamy również, że zgodnie z obowiązującymi przepisami Dom Aukcyjny jest zobowiązany do zbierania danych osobowych klientów dokonujących transakcji w kwocie powyżej 15 000 Euro.
Dom Aukcyjny jest zobowiązany do zbierania danych osobowych klientów dokonujących płatności gotówką w kwocie powyżej 10 000 Euro.