Wilhelm THOMASCH (1893-1964) - model z ok. 1922 fajans delikatny, farby ceramiczne (dekoracja częściowo ręczna), szkliwo ołowiowo-boraksowe; niewielkie przetarcia szkliwa na krawędziach podestu; wys. ok. 34,5 cm, podstawa 17 x 16 cm; z tyłu podestu przy górnej krawędzi ryte podszkl.: Thomasch, sygnatura powtórzona niewyraźnie z tyłu podestu, nad listwą podstawy; na narożniku podstawy z tyłu wycisk: w kręgu znak podobny do leżącego C; od spodu drukiem czarnym: monogram wiązany GW w owalu (słabo czytelny), powyżej półkoliście: Goldscheider, poniżej: Wien; obok: MADE IN AUSTRIA; nieczytelny monogram (LT?); odręcznie czernią XXVII / D 2; wyciski: 5030(numer modelu) / 233 / 19. Austria, Wiedeń, lata 20. XX w. Na niskiej kwadratowej podstawie o zaokrąglonych narożach, na prostopadłościennym podeście siedzi młoda kobieta w stroju Pierrette (żeńska odmiana Pierrota): w kwiecistym, lamowanym czarno żakiecie z szerokimi rękawami, czarnej, uniesionej lekko kryzie i pludrach; w czarnych szpilkach, z nogą założoną na nogę. Pod prawą ręką podtrzymuje lutnię opuszczoną gryfem do dołu i przewiązaną przy główce opadającą na podest szarfą z kokardą. Projekt akademickiego rzeźbiarza austriackiego Wilhelma Thomascha, pracującego w latach 20. XX w. dla Goldscheidera [modele Thomascha wypalano także w Pacykowie]. Rzeźbiarz od 1926 roku do śmierci pracował we własnej wytwórni ceramicznej w Sierndorf (Dolna Austria).
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą. Prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Skontaktujemy sie wkrótce.