Bernard PICART (1673-1733)
Nr katalogowy: 150
Potop - scena biblijna
miedzioryt kolorowany akwarelą w epoce, papier 37 x 26 cm (odcisk płyty);
sygn. i dat. na płycie l. d. "B. Picart invenit 1731" (invenit-wymyślone 1731)".
Zobacz pełne informacje
miedzioryt kolorowany akwarelą w epoce, papier 37 x 26 cm (odcisk płyty);
sygn. i dat. na płycie l. d. "B. Picart invenit 1731" (invenit-wymyślone 1731)".
Pod kompozycją tytuł w czterech językach.
Wydawane w serii rycin towarzyszących „Neueröffneter Musen-Tempel”, zbiorowi mitologicznych bajek i opowiadań (przede wszystkim z „Metamorfoz” Owidiusza). Ilustracje są najwyższej jakości, mimo że pojawiły się w 1733 roku w zanikającym świetle tradycji barokowej. Bajeczne, ozdobne wzory brzegowe nadają kompozycjom charakter formalny, przypominający obrazy oprawione w ramy; w istocie Picart inspirował się wieloma swoimi rycinami z dzieł ucznia Rubensa, Abrahama van Diepenbeecka, z połowy XVII wieku. Ale większość projektów jest autorstwa samego Picarta.
Bernard Picart, urodzony dnia 11 czerwca 1673 r. w Paryżu, gdzie mieszkał rue Saint-Jacques , osiadł w 1711 w Amsterdamie, gdzie mieszkał na Kalverstraat i gdzie zmarł 8 maja 1733. Był projektantem i grawerem. Wyszkolony przez ojca Étienne'a Picarta (1632-1721), znanego jako Rzymianin i przez Benoît Audran le Vieux , a następnie przez Sébastiena Leclerca w 1689 roku, po raz pierwszy przebywał w Holandii w latach 1696-1698. genialne osiągnięcie, reputacja grawera i projektanta. Równie sprawny w posługiwaniu się dłutem, jak i szpicem , wykonał szereg drobnych tematów, w których umiejętnie łączył oba procesy i w których podziwiano płodność inwencji i zręczność ręki.
Cieszył się zasłużoną reputacją, gdy jego ojciec wybrał na swój pobyt Amsterdam . Księgarze tego miasta pospiesznie wykorzystali jego talenty; ale mnogość prac, które mu zlecono, przeszkodziła mu w staranności, która zasługiwała na tę pierwszą. Żądali od niego prac zimnych i wypolerowanych: Bernard przyjął ten sposób, by zaspokoić gusta publiczności; a jego produkcje zostały naruszone tylko za bardzo. Zarobił dużo pieniędzy, ale kosztem jego reputacji; i nawet za życia widział koneserów zwracających uwagę tylko na jego wczesne prace. Był bardzo pracowity, stąd duża liczba dzieł, które wykonał. Większość z nich jest wyryta na jego własnych rysunkach, które wykonał ze szczególną starannością i wykończeniem.