biskwit porcelany; drobne skazy technologiczne (rozstępy) na podstawie ( brzeg sukni, nasada pnia); wys. 37 cm, podstawa 35,5 x 22 cm; sygn. z tyłu podstawy: kobaltem dwie skrzyżowane ulistnione gałązki i litera S (znak przeszkliwiony), niżej ryte: D’aprés. Boucher. Francja, Paryż, XIX/XX w. Na owalnej profilowanej podstawie z muszlowym kartuszem i liściastymi wolutami - para w konwencji pastoralno-sentymentalnej: siedząca młoda kobieta z różą w dłoni i dwiema owieczkami oraz zwrócony ku niej młodzieniec, podtrzymujący oparty o pień płaski koszyk z różami. Realizacja paryskiej wytwórni Edmé Samsona (1810-1891), znanej z licznych kopii i naśladownictw dawnej europejskiej ceramiki i porcelany, jest utrzymana w stylistyce biskwitowej plastyki figuralnej z królewskiej manufaktury w Sevres. Napis ryty na podstawie przypomina, że inspiracją dla XVIII-wiecznych rzeźbiarzy - twórców modeli biskwitów wypalanych w Sevres były m.in. malarstwo i grafika François Bouchera (1703-1770).
Dziękujemy za zainteresowanie naszą ofertą. Prosimy o wypełnienie poniższego formularza. Skontaktujemy sie wkrótce.