Ryszard KAJZER (ur. 1973)
Nr katalogowy: 22
Happy New, 2018
sitodruk, papier; 100 x 69,7 cm;
sygn. p. d.: KAJ / ZER RKajzer.
Zobacz pełne informacje
sitodruk, papier; 100 x 69,7 cm;
sygn. p. d.: KAJ / ZER RKajzer.
Obszarem twórczej aktywności tego znanego i cenionego grafika jest plakat, ilustracja oraz projektowanie grafiki wydawniczej, w tym prestiżowych opracowań albumowych, katalogowych i książkowych. Ryszard Kajzer jest reprezentantem nadal obecnego na ASP w Warszawie, na szczęście, zjawiska przekazywania idei artystycznych na przestrzeni kilku pokoleń twórców. Ten znakomity grafik jest bowiem uczniem Lecha Majewskiego, który jest uczniem i absolwentem mistrza plakatu Henryka Tomaszewskiego. W ten sposób pewne koncepcje ideowe polskiej szkoły plakatu, której reprezentantem był Tomaszewski, znalazły swoją kontynuację w dziele następnych generacji twórców, ale też i dydaktyków warszawskiej ASP. Charakterystyczne cechy tej szkoły to: tworzenie własnego, niepowtarzalnego liternictwa, często niosącego niezależny, dodatkowy zasób treściowy oraz wytwarzającego specyficzną atmosferę plakatu - napięcie, przygnębienie, humor, groteskę, czyli tworzenie niejako liternictwa mającego własną osobowość, powiązanie treści z plastycznym kształtem liter, ale też silna indywidualizacja kreski i formy. To właśnie: Traktowanie kształtu słowa, graficznego znaku literowego jako tworzywa (…) posługiwanie się literą, napisem jako podstawowym elementem kompozycji, nośnikiem wizualnego przekazu, a nie tylko semantycznej treści, jak zauważa Agnieszka Szewczyk w Polsko-warszawskiej szkole plakatu, w: Powinność i bunt, jest także u Ryszarda Kajzera głównym nośnikiem artystycznego kształtu jego projektów graficznych. Grafik urodził się w 1973 roku w Świerczynie koło Włocławka. Studiował na ASP w Warszawie na Wydziale Grafiki w latach 1994-1999. Dyplom z projektowania graficznego zrealizował pod opieką Lecha Majewskiego. W swej artystycznej karierze odnotował liczne wystawy krajowe i zagraniczne. Ma tytuł doktora. Obecnie prowadzi zajęcia na Grafice w pracowni typografii.
Cena sprzedaży
200 zł