olej, płótno; 80 x 60 cm;
sygn., dat. i opis autorski na odwrocie, na płótnie: Ziemowit Kmieć / "Harmony" / olej, płótno / 80 x 60 / 2012.
Studiował malarstwo w Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Dyplom uzyskał w pracowni prof. Adama Brinckena (2002). Otrzymał stypendium Ministerstwa Kultury i Sztuki (1997). Współzałożyciel i kurator wystaw w Cellar Gallery w Krakowie (2006-2016). Zorganizował kilkanaście wystaw indywidualnych i brał udział w kilkudziesięciu zbiorowych prezentacjach m. in.: Galeria Zderzak w Krakowie, Otwarta Pracownia w Krakowie, Galeria Stalowa (Warszawa), Krakauer Haus (Norymberga), BWA (Bielsko-Biala), Galeria Sztuki WTC (Rotterdam) ,Galeria Art Fabrik (Wuppertal), BWA (Lublin) Galeria Letnia (Kazimierz Dolny), Galeria nad Wisłą (Toruń), Polski Instytut Kultury (Londyn). W tym roku brał również udział w projekcie Suitcase / Showcase w Bostonie.
„(…) Złagodzona geometryczna ostrość, a obok niej kolistość i miękkość sprawiają, że obrazy są jak ciała na nich przedstawione - niekompletne, tajemnicze, ale silnie odczuwalne. Podobnie jest z obiektami. Zastygłe, unieruchomione, wyrwane są z bezlitosnego ruchu świata. To pędzel zatrzymany w procesie tworzenia, czy zegar, zalany farbą, zmuszony do bezczasowości, trochę przerażający, przez świadomość nieuchronności czasu. Ziemowit Kmieć porusza się pomiędzy dotykiem a przeczuciem. Ciała - zmysłowe, nagie, tajemnicze - prowadzą ku granicy.
Tę granicę stanowi ich zderzenie z abstrakcyjną figurą, przedmiotem odrealnionym, zapadającym się w przestrzeń. Opowieść która rodzi się z tego zetknięcia jest historią bez początku i końca, jest ciągłym poszukiwaniem relacji między tym, co można dotknąć, poczuć pod palcami, posmakować, a tym, co umyka skórze i spojrzeniu.
Sensualność, przeczucie, czas - trudno uchwycić ich spotkanie, choć niektórym się to udaje. Ziemowit Kmieć przenosi widzów do świata niezwykłego, efemerycznego ale silnie odczuwalnego. Prace urzekają subtelnością i siłą wyrazu.”
(Małgorzata Bożek)