Nr katalogowy: 614
Para cache-pôts
z miniaturami a'la Watteau, z podstawkami;
Miśnia, 2 poł. XIX w.
Zobacz pełne informacje
z miniaturami a'la Watteau, z podstawkami;
Doniczki cylindryczne, lekko rozchylone przy brzegu, z uchwytami-plastycznymi lwimi główkami. Na turkusowoniebieskich
brzuścach umieszczone dwustronnie barwne miniatury w kolistych rezerwach, obwiedzionych „koronkowymi” złoceniami: w scenerii parkowej z architekturą (cokoły, obeliski) - rozmawiający lub flirtujący (pary lub grupy), w dworskich strojach
z poł.XVIII w., stylizowanych na pasterskie. Antabowe uchwyty - lwie główki malowane barwnie;
przy krawędziach szlaki drobnych koronkowych złoceń.
Podstawki okrągłe, z zielonym otokiem i złoceniem wokół zewnętrznej, niskiej krawędzi. Przetarcia złoceń na krawędziach i barwnych miniatur (m.in. fragment ramienia młodzieńca z bluszczem, profil twarzy damy konwersującej z adoratorem).
Porcelana, farby naszkliwne, złocenia. Wys. doniczek 13cm, średnica podstawy 9,8cm, średnica brzegu 17,8cm;
Podstawki: wys.2,2cm, średnica 16cm
Sygnatury: doniczki: kobaltem na nieszkliwionym dnie skrzyżowane miecze, dwukrotnie przeszlifowane, ryte C.130 (numer modelu), wycisk: ^ (lub 7?)
Podstawki: malowana złotem róża, na słabo czytelnej sygnaturze kobaltowej (berło?)
Miśnia, 2 poł. XIX w.
Franziska Hirsch, Drezno, atelier malarstwa na porcelanie (działające 1894-1930), lub Helena Wolfsohn?, Drezno, atelier działające od 1843 roku. Miśnieńskie doniczki - osłonki są dobrej klasy wyrobami uzupełnionymi dekoracją malarzy z którejś z licznych XIX-wiecznych pracowni drezdeńskich.Barwna malatura i złocenia utrzymanew stylu XVIII-wiecznych miśnieńskich
miniatur a'la Watteau w złoconych rezerwach na barwnych tłach (Fondporzellan), doskonale imitują wyroby słynnej wytwórni. Sygnatury ze złotą różą, nakładanej często na oryginalne znaki wytwórni-producenta porcelany używała przede wszystkim zdolna malarka porcelany Franziska Hirsch; złoty kwiat pojawiał się także (sporadycznie) na wyrobach dekorowanych w pracowni Heleny Wolfsohn.