Lot No.: 608
Para wazek z pokrywkami, z miniaturami mitologicznymi (?)
porcelana, farby naszkliwne, złocenia, wys. 24,5 cm, średn. podstaw 9,6 cm;
Austria - naśladownictwo wyrobów manufaktury w Wiedniu, XIX w. ( poł.- 2 poł. XIX w
estymacja: 6 000 - 7 000 zł
Zobacz pełne informacje
porcelana, farby naszkliwne, złocenia (częściowo wypukłe, z grawerowaniem), trzony skręcane
z podstawami na trzpienie metalowe; przetarte złocenia, uszko jednej wazki reperowane (klejone);
wys. 24,5 cm, średn. podstaw 9,6 cm; sygn. (obie wazki) od spodu kobaltem podszkl.: szeroka tarcza opaskowa i kropka.
Austria - naśladownictwo wyrobów manufaktury w Wiedniu, XIX w. ( poł.- 2 poł. XIX w.).
Wazki o owoidalnych brzuścach, z pokrywkami i uniesionymi do góry uchwytami, na wysokich, kolistych profilowanych cokołach. Wokół brzuśców dookolny pas pejzażu z umieszczonymi dwustronnie (na każdej wazce) scenami figuralnymi z postaciami w strojach antykizujących:
1) idąca para z amorkiem i sypiąca kwiaty nimfa oraz nagi młodzieniec z draperią przy głazie, z boku trzy postaci;
2) siedzący przy stole mężczyzna w tunice i młodzieniec nalewający mu z dzbana do czaszy, obok dwie kobiety oraz scena z pasterzem w kapeluszu, z trzodą psem, kobietą z kądzielą i dziewczyną . U dołu miniatur na każdej z wazek złoc. sygnatura: Forstner. Pokrywki, szyjki, trzony i podstawy malinowe, ze starannymi złoceniami roślinno- ornamentalnymi. Krawędzie, uchwyty pokrywek i uszka złocone.
Tematyka miniatur nasuwa skojarzenia z twórczością Angeliki Kaufmann, do której chętnie nawiązywano w manufakturze w Wiedniu, jednak jakość „miedziowych” złoceń (ze związkami rtęci w składzie) oraz sygnatury ( bez obligatoryjnych w Wiedniu wycisków rocznych oraz znaków formierzy) wskazują jednoznacznie, ze wazki nie powstały w manufakturze cesarskiej w Wiedniu.