aluminium; 7 x 20 x 7 cm;
Wystawiany:
- Królicza nora, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń, 2017, (solo show)
Literatura:
- Magazyn SZUM, nr 16, str. 190-191, Daga Ochendowska, Damian Reniszyn, Królicza nora.
W 2014 roku uzyskał dyplom na Wydziale Rzeźby i Działań Przestrzennych Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. W tym samym roku otrzymał Główną Nagrodę podczas 34. edycji Konkursu im. Marii Dokowicz - Najlepsze Dyplomy UAP. Obecnie jest doktorantem na macierzystej uczelni (Interdyscyplinarne Studia Doktoranckie na Wydziale Komunikacji Multimedialnej). Wykładał w School of Form w Poznaniu. Mieszka i pracuje w Poznaniu i Warszawie.
Rzeźbiarz, tworzy obiekty, fotografie, instalacje multimedialne i wideoperformanse. W swoich realizacjach zwraca uwagę na odbiór sztuki zmysłem dotyku. Podejmuje krytykę funkcjonowania instytucji sztuki oraz praktyk wystawienniczych.
Analizuje sytuacje z pozoru bezsensowne i niepotrzebne, czyniąc z nich punkt wyjścia do budowania obiektów.
Laureat nagród i wyróżnień: 2016 - Finalista WOOF WOOF ARF ARF; 2014 - Finalista WOOF WOOF ARF ARF; 2014 - Finalista NIE/SAMOWITE, Galeria STARTER, Warszawa; 2014 - Finalista 10. Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Wizualnej inSPIRACJE; 2013 - I Nagroda w konkursie na projekt i realizacje statuetki Nagrody Publiczności, Teatr Polski w Poznaniu; 2013 - Wyróżnienie Jury w kategorii portfolio, Festiwal Artystyczny MARKET ART; 2012 - Wyróżnienie Specjalne Jury w konkursie UNTOUCHABLE, Mediations Biennale.
Wybrane wystawy indywidualne: 2017 - Królicza nora, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń; 2014 - NOWY INTERAKCJONIZM, Salon wystawienniczy Rarytas, Poznań (z Justyną Olszewską); 2013 - (NIE)AKTYWNIE, Teatr Polski w Poznaniu.
Wybrane wystawy zbiorowe: 2017 - Przesilenia, BWA Katowice ; 2017 - Poznań Design Festiwal, Nowa Gazownia, Poznań; 2017 - Interplay, Schafhof - European House of Art, Freising, DE; 2016 - Dotyk, BWA Bydgoszcz; 2016 - Instytucja sztuki, Galeria Miejska Arsenał, Poznań; 2016 - Dotyk, BWA Kielce; 2016 - Sprawdzam!, BWA Jelenia Góra ; 2015 - Rewitalizacja, Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko; 2015 - Przejścia Graniczne, Galeria Biała, Lublin; 2015 - Klasycy i adepci polskiej sztuki performance, ASP, Katowice; 2015 - ‘’.’’, Galerii Szara Kamienica, Cracow Gallery Weekend KRAKERS; 2015 - (Nie) dotykaj!, Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, Toruń; 2014 - 34. Konkurs im. Marii Dokowicz, Galeria Miejska Arsenał, Poznań; 2014 - NIE/SAMOWITE, Galeria STARTER, Warszawa; 2014 - EKSTREMA, inSPIRACJE, Miejska Galeria Sztuki 13 MUZ, Szczecin; 2014 - Mdłości, Miejska Galeria Sztuki 13 MUZ, Szczecin; 2014 - Mdłości, Galeria Sztuki Wozownia, Toruń; 2013 - Market ART, Galeria SŁODOWNIA+1, Poznań; 2013 - Festiwal Wiosna Młodych, Centrum Kultury Zamek, Poznań; 2012 - UNTOUCHABLE, Mediations Biennale Poznań.
O Obiektach do ręki, projekcie, który wygrał w konkursie na projekt i realizacje statuetki Nagrody Publiczności, dla Teatru Polskiego w Poznaniu w 2013 roku Daga Ochendowska na łamach Magazynu SZUM pisze:
"(…) Wykonane z brązu i aluminium Obiekty do ręki (2013) to proste formy o fallicznym kształcie, ustawione na niewielkich półkach, przypominają kamery monitoringu wizyjnego. Dzięki swojej uproszczonej formie i niewielkim otworom poprowadzonym wzdłuż obiektu są również minitunelami. Być może przypominają te z książki Carrolla (Alicja w Krainie Czarów): ,,Nora była początkowo prosta niby tunel, po czym skręcała w dół tak nagle, że Alicja nie mogła się zatrzymać i runęła w otwór przypominający wylot głębokiej studni". Patrzymy zatem z ciekawością w światło otworu niczym przez teleskop. Perspektywa się zmienia, świat nieco zakrzywia, a my przechodzimy na drugą stronę. (…)"
Daga Ochendowska
(fragment recenzji wystawy Królicza nora w Galerii Sztuki Wozownia w Toruniu dla Magazyn SZUM)