Klaudia CHOMA (ur. 1988)
Lot No.: 43
Żadne, 2016
olej, płótno; 70 x 60 cm;
sygn. i dat. p. d.: K Choma / 2016.
estymacja: 2 000 - 2 500 zł
Zobacz pełne informacje
olej, płótno; 70 x 60 cm;
sygn. i dat. p. d.: K Choma / 2016.
Absolwentka Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. W roku 2015 uzyskała dyplom magisterski w pracowni prof. Stanisława Baja, zaś aneks do dyplomu przygotowała w Pracowni Struktur Wizualnych Profesora Jacka Dyrzyńskiego. Studia artystyczne rozpoczęła w 2009 roku w Europejskiej Akademii Sztuk w Warszawie na Wydziale Grafiki w pracowni Profesora Ryszarda Osadczego. Jej prace znajdują się w zbiorach prywatnych w Polsce i za granicą ( m.in. Wielka Brytania, Belgia, USA).
Wybrane wystawy indywidualne: 2017 - Fabryka i3, Warszawa; 2017 - „PRLove”, Kawiarnia Fabryczna, Warszawa; 2016 - „Zaadoptuj Zwierzaka” - Wystawa indywidualna, Lavenda Cafe & Galeria, Gdynia; 2016 - Kawiarnia Fabryczna, Warszawa; 2016 - Lavenda Cafe & Galeria, Gdynia; 2015 - Żywiciel, Warszawa; 2015 - Telewizja Polska S.A, Warszawa.
Wybrane wystawy zbiorowe: 2016 - Mazowiecki Urząd Wojewódzki, Warszawa; 2016 - Agora S.A, Warszawa; 2015 - „Debiut w Studio” - wystawa prac dyplomowych Wydziału Malarstwa Akademii Sztuk Pięknych, Warszawa; 2015 - „Na biało w Podlaskiej” - dyplomanci pracowni prof. Stanisława Baja i adi. Arkadiusza Karapudy, Galeria Podlaska, Biała Podlaska; 2012 - „Cisza” - wystawa studentów pracowni prof. Stanisława Baja i as. Arkadiusza Karapudy, Galeria Wystawa, Warszawa; 2012 - „Głuchy - ślepy telefon” - wystawa zbiorowa, Galeria Turbo, Warszawa; 2012 - Wystawa zbiorowa, Galeria RAL 9010, Warszawa.
Artystka inspiracje znajduje w opuszczonych przedwojennych kamienicach i dworkach, w przedmiotach, w których pomimo destrukcyjnego upływu czasu dostrzega dawne piękno. W swych pracach zwykle ukazuje porzucone, nieestetyczne, śmietnikowe destrukty. Inspiracje znajduje w opuszczonych przedwojennych kamienicach i dworkach, w przed - miotach, w których pomimo destrukcyjnego upływu czasu dostrzega dawne piękno. W twórczości artystki to właśnie przedmiot jest nośnikiem ładunku emocjonalnego, znaczeń i metafor - pamiątką przeszłości. Charakterystyczne dla prac artystki są fakturowe, malowane impasto tła zetknięte z realistycznym wizerunkiem przedmiotu.