Bez tytułu, z cyklu: Cień, 2014
olej, płótno; 80 x 60 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: KAMILA MODEL '14 (kilkakrotnie) oraz: BEZ TYTUŁU Z CYKLU CIEŃ
Zobacz pełne informacje
olej, płótno; 80 x 60 cm;
sygn., dat. i opisany na odwrocie: KAMILA MODEL '14 (kilkakrotnie) oraz: BEZ TYTUŁU Z CYKLU CIEŃ
Ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Gdańsku na Wydziale Malarstwa w 2012 roku, głównie zajmuje się malarstwem oraz rysunkiem. Finalistka 11. edycji konkursu Artystyczna Podróż Hestii, stypendystka Prezydenta miasta Gdańska oraz Rektora ASP w Gdańsku. W 2012 roku laureatka nagrody pisma artystycznego EXIT w II Przeglądzie Młodej Sztuki Świeża Krew, Galeria Socato, Wrocław.
Wystawy indywidualne: 2015 - Ogród przedziwny - site specific, SOON_22, Spectra Art Space, Warszawa; 2015 - Ogród przedziwny, Galeria Wspólna, Bydgoszcz; 2015 - Gorączka, Galeria Żak, Gdańsk ; 2014 - Nature of Emotions, Galeria ASP w Gdańsku; 2013 - Równanie, Kolonia Artystów, Gdańsk; 2012 - Znakowa Nieoczywistość Istnienia, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk.
Wystawy zbiorowe: 2014 - Portret Pamięciowy, Galeria MD_S, Wrocław; 2014 - I tak i tak, VI Ogólnopolska wystawa rysunku, Wozownia, Toruń; 2014 - Nowy Obraz / Nowe Spojrzenie, Galeria Aula UAP oraz BWA Gorzów Wielkopolski; 2014 - L.O.V.E., Kolonia Artystów, Gdańsk; 2014 - Pssst, Milczenie to jeszcze nie cisza, Galeria Pionova, Gdańsk; 2013 - Still Nature, SohoFactory, Warszawa; 2012 - Opowieści Niesamowite, las Oliwski, Gdańsk; 2012 - Promocje 2012, 22 Ogólnopolski Przegląd Malarstwa Młodych, BWA w Legnicy; 2012 - Świeża Krew, II Przegląd Młodej Sztuki, Galeria Socato, Wrocław; 2012 - Gdańskie Biennale Sztuki, Gdańska Galeria Miejska, Gdańsk; 2011/2012 - Dwunastki, Platerówka, Szczecin.
„Linie w pracach Kamili Model przebiegają poprzez płaszczyznę obrazów na wielu poziomach. Otoczone są barwami o rożnym natężeniu intensywności. W niektórych miejscach biel tła zaczyna wnikać w abstrakcyjne kształty, barwy zanikają, a linie i formy stają się transparentne.
Formy w obrazach przemieszczają się pomiędzy intensywnością kolorów. Nie zawsze prowadzone przez wyraziste linie tworzą przestrzenie do interpretacji. Linie sugerują formy i dzielą barwy porządkując je i nadając im odpowiednią ekspresję.”
(Piotr Szpilski)