Kenaya HUANCA-VILLAN [YA KENAYA] (ur. 1992)
Lot No.: 11
Virgin of the seven sorrows and mother of all those who cry II, 2016
fotoobraz cyfrowy, fotomontaż, płótno; 110 x 70,5 cm
Zobacz pełne informacje
fotoobraz cyfrowy, fotomontaż, płótno; 110 x 70,5 cm
Studentka V roku Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na wydziale Grafiki w Pracowni Plakatu i Grafiki Wydawniczej prof. Lecha Majewskiego. Jej prace pojawiły się na indywidualnej wystawie w TFH Koncept Store w Warszawie (2016) a także na wystawach zbiorowych: Wystawa Młodych Grafików. MOŻNA w Muzeum Pałacu Króla Jana III Sobieskiego w Wilanowie (2016), wystawy w ramach mobilnej galerii sztuki GALERIANKA na SlowFashion w Hali Stulecia we Wrocławiu, przy klubie Miłość w ramach wydarzenia 5 DAYS, 5 WAYS. Straightto fashion vol.3. w Warszawie (2016), na International Art Fair na Stadionie Narodowym w Warszawie (2016).
„Virgin of the Seven Sorrows and Mother of all those who cry II” to drugi wariant pracy Kenayi, który inspirowany jest drewnianą rzeźbą Francisco Romero Zafry o tym samym tytule. Wizerunek Marii został w nim zastąpiony twarzą artystki: „Wcielenie się w Madonnę pozwoliło mi stać się jednocześnie cierpiącą i współczującą, dało szanse spojrzenia na siebie z boku, z innej perspektywy. W czasie ekspozycji tej pracy wszystko
rozgrywa się na tle moich autoportretów-zwyczajowych „selfie”. Systematycznie ściągam zdjęcia z Internetu, kolekcjonuję gazety, robię fotografie, nagrywam filmiki, zbieram przedmioty oraz sięgam do starych zdobyczy. Mam wielką słabość do błyskotek. Pamiętam, że kiedyś się tego wstydziłam. Dziś kiczowate, świecące elementy często przeplatają się w moich pracach. Forma kolażu - wycinanki daje mi szansę kreować
rzeczywistość na nowo, przy jednoczesnym zachowaniu pozorów jej prawdziwości. To jak gra w absurd. Nie ma tego, co dobre/złe, ładne/brzydkie, mądre/głupie. Istnieje tylko biała kartka i wyobraźnia. Teraz nie wyobrażam sobie malowania tego, co widzę. W mojej głowie dzieje się znacznie więcej”.