Lot No.: 204
Popiersie kobiety w wieńcu i welonie (Westalka)
Austria. Wiedeń, Manufaktura Friedricha
Goldscheidera, lata ok.1885 - 1897.
Zobacz pełne informacje
na szpulowej stopie popiersie młodej kobiety spowite cienką chustą- welonem opadającym na dekolt i plecy, z nałożonym na velum wieńcem kwiatowym;
kilka drobnych ubytków wieńca z tyłu;
terakota ze szkliwem matowym, nakładanym malarsko, naśladującym brąz; wys. 34 cm;
sygn. z tyłu u nasady popiersia kaligraficzny wycisk reliefowy na prostokącie o ściętych narożach: Fr. Goldscheider/ REPRODUKTION/ RESERVEE, w narożach prawej: 1025, 39.
Austria. Wiedeń, Manufaktura Friedricha Goldscheidera, lata ok.1885 - 1897.
Wczesna realizacja znanej wytwórni wiedeńskiej. Odwołuje się do popularnych w 2 połowie XIX wieku marmurowych i biskwitowych popiersi westalek, spowitych w cienkie, starannie udrapowane welony spowijające twarz i głowę, wykonywanych przez włoskiego rzeźbiarza Raffaele Montiego (1818-1881), pracującego w Wiedniu, Budapeszcie, Mediolanie i Londynie. Prace Montiego w parianie (angielska odmiana biskwitu) kopiowała m.in. w wytwórnia Copeland. Bezpośrednim źródłem dla westalek Montiego były marmurowe i alabastrowe popiersia dłuta włoskiego rzeźbiarza Antonia Corradiego (1668-1752).