w formie ważki, której skrzydła wypełniono granatową emalią o różnym nasyceniu z efektem przenikania się barwy, na grawerowanym podłożu, w odwłoku umieszczony rubin - markiza w szlifie kaboszon o masie 0,34 ct, całość kompozycji dozdobiona brylantami o łącznej masie 0,40 ct, (IF/G),
złoto 18 ct, seria 27/500, nr modelu F-1951,
Faberge XX w.
Przedstawiamy Państwu kolekcję współcześnie wykonanej biżuterii Faberge.
W 1990 obecni właściciele znaku firmowego Faberge, Unilever i ich amerykański oddział Chesebrough Ponds, wybrali do reprezentowania nazwy Faberge w dziedzinie biżuterii niemiecką firmę VICTOR MAYER z Pforzheim (powstałą w 1890 r.). Podczas gdy produkty Fabergé były pojedyncze, ręcznie wykonywane, przedmioty firmy Victor Mayer są produkowane w ograniczonych,numerowanych seriach. Podobnie jak dawne dzieła posiadają, oprócz znaku „Fabergé”, także znak Mistrza Jubilerskiego, dziś jest nim „VM” - skrót od Victor Mayer. Chcemy również podkreślić, że dzisiejsze przedmioty nie są kopiami, ale są to oryginalne nowe linie nawiązujące do swoich korzeni.