na płaskiej wielokątnej podstawie siedząca na fotelu kobieta w fantazyjnym, wysokim nakryciu głowy, w długiej sukni o bufiastych rękawach, z odsłoniętym prawym ramieniem, z długim szalem przerzuconym przez lewe ramię i opadającym na podstawę. Oparta
lewym przedramieniem o poręcz fotela, prawą rękę opiera na kolanie; zamyślona, lekko odchylona w prawo. Klejona prawa stopa (but) i głowa (wokół szyi), z retuszami; pęknięcie technologiczne, od spodu, przy krawędzi podstawy;
glinka ceramiczna jasna, szkliwa ceramiczne matowe, naśladujące patynowany brąz, w tonacji zielonkawobrązowej;
wys. ok. 65 cm;
sygn. od frontu, wokół krawędzi podstawy ryte: 1907 LWÓW LUNA DREXLERO (.) NA - sygnatura częściowo słabo czytelna;
z tyłu, na fotelu wycisk wypukły: Kartusz tarczowy z 2-dzielnym herbem (Rogala) z klejnotem i napisem wokół brzegu tarczy: GALICIE/ PACYKÓW/ MADE IN AUSTRIA;
pod tarczą ryte: 605/ N/ 4, niżej wycisk: TRADE MARK/ MADE IN AUSTRIA;
od spodu, na nie szkliwionym czerepie odręczny napis ołówkiem: z domu (…) ska Kasparowa.
Polska, Pacyków, model Luna Drexlerówna, wytwórnia fajansu Aleksandra Rogali-Lewickiego,
pocz. XX w.
Wczesna realizacja wytwórni fajansu w Pacykowie - rzeźba ceramiczna Amalii Luny Drexlerówny rzeźbiarki wywodzącej się ze środowiska lwowskiego, od 1899 roku uczennicy prywatnej Szkoły Artystycznej we Lwowie (u A. Popiela). W latach 1906, 1907 i 1908 młoda artystka, która wyjechała w 1907 roku na studia do Paryża, miała we Lwowie wystawy indywidualne;
prezentowana rzeźba, modelowana ręcznie, pozostaje pod wpływem ceramiki wiedeńskiej secesji.